Felsőoktatási Intézmény | Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar |
---|---|
Projektgazda Neve | Pécsi Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Földrajzi Intézet |
Projektgazda Címe | 7624 Pécs, Ifjúság útja 6. |
Projektgazda Weboldala | http://foldrajz.ttk.pte.hu/ |
Kapcsolattartó Neve | Dr. Pirisi Gábor |
Kapcsolattartó Telefonszáma | +36-72-503-600 Mellék: 24246 |
Kapcsolattartó Email Címe | pirisig@gamma.ttk.pte.hu |
Tudományágak |
---|
Föld- és környezettudományok |
Kapcsolódó portrék |
---|
Kránicz Ildikó |
Kránicz Ildikó vagyok, 23 éves, jelenleg a PTE-TTK Geográfus mesterszakának utolsó évét végzem. Egy Vas megyei kis faluból, Szemenyéből származom. A téma azért áll közel hozzám, mert jómagam is voltam Erasmusos diák és tudom, hogy mennyire más ez az egyetemi szemeszter vagy év, mint, amit egy diák az anyaegyetemén eltölt. Ehhez kapcsolódóan pedig nem csak az életvitel, hanem a térhasználat is teljesen más képet mutat. Ezt vizsgálom, többféle szempontból.
Sokan segítettek a projekt létrejöttében, elsősorban akik kitöltötték a hozzá kapcsolódó dokumentumokat, vagy kitöltették azokat. A PTE-ÁOK külföldi diákokból álló hallgatói önkormányzata sokat segített, valamint az éppen nálunk tanuló cserediákok.
A jelenlegi projekt egy éve fut.
Ebbe az irányba eddig nem nyitottunk, de úgy gondolom saját és konzulensem szakmai kapcsolatai is megfelelőek. Ezekre egyszerűen eddig nem volt igény, de ez a jövőben még változhat, sőt valószínűleg fog is.
A projekthez kapcsolódóan egyenlőre még nem nyújtottunk be nemzetközi pályázatot.
A téma, mint már említettem, saját Erasmusos élményeimből indult. Itthon a hozzánk érkező külföldi diákok egyik programszervezője vagyok, valamint a Hallgatói Önkormányzatban Külügyi referensi pozíciót látok el, így napi kapcsolatban vagyok ezekkel a diákokkal. Mivel a programok nagy része során én is velük mozgom, valamint év elején elég sok helyre kísérem őket, így látom mennyire máshogy használják a teret, mint egy magyar egyetemista. Maga a projekt elsősorban annak összefüggéseit keresi, hogy Pécs városában az említett diákok hol laknak és ahhoz képest melyik karon tanulnak, hova járnak vásárolni, szórakozni, ott mennyit öltenek el. Természetesen próbáljuk ennek a mozgásnak az országos vonatkozásait is vizsgálni, hogy merre utaznak és miért éppen oda. Ennek van egy marketing és kereskedelmi oldala is nyilván, ez is fontos lehet a jövőben.
Célja, hogy feltárja a külföldi egyetemisták térhasználatát Pécsett.
Földrajzi és gazdasági szempontból szerintem stratégiai jelentőségű is lehet, hiszen a városban sok hely, főleg szórakozóhelyek építenek a külföldi diákok által hozott forgalomra.
A szolgáltatási szektor bővülhetne vele, Pécs városának elemi érdeke, hogy nyitott, az oktatási világpiacon versenyképes szolgáltató szektort hozzon létre, amelyhez a felsőoktatási termékeken kívül a kiegészítő funkciók fejlesztése is szükséges.
Alkalmazott kutatásnak minősíthető, amelynek település- és gazdaságfejlesztési gyakorlati hasznosítása képzelhető el.
Elsősorban nonprofit hasznosítás jöhet szóba.
A város fejlődése, sikeres szerkezetváltása következtében közvetlenül több száz, közvetteten több ezer ember számára jelenthet jobb lehetőségeket.