A választás rajtad múlik! Tekintsd meg a vidéki felsőoktatás innovációs teljesítményét és válaszd ki a neked tetsző műszaki- és természettudományos életpályát!

Energiatakarékos autó

 

Kecskeméti Főiskola

Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar



A projekt adatai

Felsőoktatási IntézményKecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar
Projektgazda NeveKcskeméti Főiskola
Kapcsolattartó NeveKutasi Zoltán

Bemutató videó

Eredmények megjelenítése 1-től 1-ig 1 találatból.
Tudományágak
MŰSZAKI TUDOMÁNYOK

Kik vettek részt a projekt létrehozásában?

Kutasi Zoltán 

 

Mióta és milyen tudományos tevékenységet folytat a projektgazda?

A Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási főiskolai csapata 2010 óta egy energiatakarékos jármű fejlesztésén dolgozik. A céljuk az hogy a jármű 1 liter benzines fogyasztással a megszokottnál jóval több km-t tudjon megtenni.

A projekt bemutatása

Fejlesztésüket egy nagyszabású nemzetközi versenyen is próbára tehették, ahol először megamáter nevű járművükkel 2010-ben még újoncként 1588 km/l fogyasztással is az élmezőnyben végeztek.

2010 óta versenyeznek fogyasztási versenyautókkal Európában több versenyen is. 4 év alatt négy új járművet építettek, mellyel már második alkalommal lettek világ másodikak és a fejlesztéseiket a továbbiakban is hasonló módon folytatják. Igyekeznek minél hamarabb a világ legkisebb fogyasztású járművét megalkotni. A verseny célja az, hogy minél kisebb fogyasztású járművet kell építeni, az autók fogyasztását km/l-ben fejezik ki, 2010-ben az első versenyükön 1588 km-t tudtak megtenni 1 liter benzinnel. 2012-ben 2696 km-es eredménnyel, ami egyébként az eddigi legjobb eredményük a világ második helyére kerültek.

A projekt megvalósításának szakmai tartalma

Az előző évek tapasztalatait felhasználva a Kecskemétiek eddig minden évben új járművet építettek. Négy év alatt négyet. A negyedikhez pedig két karosszériát is. A versenyre megváltoztatták az első kerekek felfüggesztését, a hátsókerék hátsó fékét pedig dobfékre cserélték. Módosítottak a kuplungon is, a meghajtott lánckerékbe rugós küllőket alakítottak ki, hogy megakadályozzák a kerék, rövid, szakaszos megcsúszását. A motor lökethosszát 45 mm-ről 58 mm-re növelték. A vezérléssel előrehozott zárású millerkör folyamatot valósítottak meg ezzel javították a motor hatásfokát. 2013 júniusától a versenyeken saját fejlesztésű és építésű járművezérlő elektronikát alkalmaznak. Így a járműben már nincsen olyan komplex alkatrész, amelyet nem ők terveztek és kiviteleztek volna.

Miért lesz hasznos a társadalom számára?

Munkájuk eredményeként már a finnországi versenyen 3082 km-t tettek meg 1 liter benzinnel így világelsőként értek célba.



Megosztás