A Kecskeméti Főiskola jelenlegi formájában 2000. január 1-jén alakult meg, amikor is az országgyűlés döntése alapján egyesültek a Kecskeméten működő felsőoktatási intézmények. Az integrálódó intézmények mindegyike – a Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskola, a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola és a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem Kertészeti Főiskolai Kara – nagy múltra visszatekintő, országosan elismert, a jelentkezők körében népszerű főiskolák voltak.
Az egyesüléssel az egyes intézmények kari rangot kaptak, így a Kecskeméti Főiskola három karral – Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar, Kertészeti Főiskolai Kar, Tanítóképző Főiskolai Kar – működő állami felsőoktatási intézmény.
A Kecskeméti Főiskola a Dél-alföldi Régió legnagyobb főiskolájaként 2000 óta jelentős fejlesztéseket hajtott végre mind az oktatás, mind az infrastruktúra területén. Az ún. homokbányai, volt szovjet városrészben két laktanyaépület felújításával közel 500 férőhelyes kollégiumot alakított ki a főiskola, 2011-ben pedig ugyanitt uniós forrásból elkészült a Tudósház.
A GAMF Karon a műszaki mellett megjelent az informatikai képzési terület is, a kar korábbi kollégiuma átalakítás után az informatikai képzés központjává vált. 2012-ben a Mercedes kecskeméti letelepedésének hatására a járműmérnöki képzés is beindul a főiskolán, amelyhez uniós forrásból épül az új járműtanszék.
Cím | 6000 Kecskemét, Erdei Ferenc tér 1-3. |
---|---|
Telefon | +36(76)501 960 |
rh@kefo.hu | |
Honlap | http://kefoportal.kefo.hu/ |
https://www.facebook.com/kecskemeti.foiskola |
Karok |
---|
Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar |
Kertészeti Főiskolai Kar |
Roadshow | Felsőoktatási intézmény | Cím | Kezdés | Befejezés |
---|---|---|---|---|
TiJöttök Kecskemét | Kecskeméti Főiskola | 6000 Kecskemét, Homokszem u. 3-5. (1. emelet 104-es terem) | 2013-11-08 10:00:00 | 2013-11-08 12:00:00 |
Projektek |
---|
Arzénnal szennyezett kútvizek |
Energiatakarékos autó |
Portrék |
---|
Dr. Líska János |
Prof. Dr. Vajnai Tibor |
Pap-Szigeti Róbert |
Dr. Lukács Pál, PhD |
Dr. Kovács Tamás |
Dr. Klebniczki József |
Kátai-Urbán Gábor |
Dr. Johanyák Zsolt Csaba |
Fábián Csaba |
Rajnai Attila |
Az intézményben két tudásközpont (Járműipari, illetve Környezetbarát Technológiák Tudásközpont), illetve számos tudományos műhely működik, ezek fedik le a főiskola K+F+I tevékenységének fő irányvonalait.
A Kecskeméti Főiskola nevében 2012 nyarán Danyi József rektor is aláírta azt a megállapodást, amelyben több járműipari képzést is folytató felsőoktatási intézmény és járműipari cég fejti ki együttműködési szándékát. A Magyarországon eddig példa nélküli szakmai összefogás célja a járműipari képzés és a K+F+I tevékenység összehangolt, gazdasági érdekekhez igazodó fejlesztése. A megállapodás aláírói célul tűzik ki, hogy a járműipar igényeinek megfelelő szakok tananyagát és az oktatási módszereket közösen fejlesztik, egyeztetik az akkreditációs tevékenységüket. Emellett kialakítják a gyakorlatorientált (duális) képzés egységes szerkezetét és tartalmát. Az együttműködéstől azt várják, hogy elősegíti a hazai ipar megerősödését az európai járműipari K+F+I területén.
Ezen kívül, a Főiskola karokra lebontva a következő kutatási együttműködésekkel rendelkezik:
KUTATÁSI TÉMA | EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK |
Környezetkímélő gépészeti technológiák | Széchenyi István Egyetem, Győr, Powerin Kft, Budapest, Kolozsvári Műszaki Egyetem, University of Osijek, Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod |
Mágnesezéssel segített megmunkálás (MAM) | BME Elméleti Villamosságtan Tanszék, TREND Kft. Jászberény, FH Albstadt- Sigmaringen, Krakkói műszaki Egyetem, Kolozsvári Műszaki Egyetem |
Környezetbarát kenőanyagok térfogatalakító technológiákhoz | AGIP Hungária Kft. |
Nagy energiasebességű alakító technológiák alkalmazása | BME Villamos Energetikai Tanszék, Turbo Tech Kft, S-METAL Tech Kft, Magyar Honvédség Technológiai Intézete, National Technical University of Athens Prof. A. G. Mamalis |
Feszültségcsökkentés rezgetéssel | Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Kar Polimermérnöki Tanszék, BME Polimertechnika Tanszék, Knorr-Bremse Kft. Tshwane University of Technology, Pretoria, IDMX (USA) |
Feldolgozástechnológiai paraméterek hatása a termék szerkezetére | Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Kar Polimermérnöki Tanszék, BME Polimertechnika Tanszék, Knorr-Bremse Kft. Tshwane University of Technology, Pretoria, IDMX (USA) |
Műszaki műanyagok alkalmazása | Knorr-Bremse Kft, KF GAMF Kar, BME, Trimetrik Kft., Elsner Kft |
Gépi tanulás ipari információs rendszerekben kutatás | BM VIK, HT, BME VIK MIT, BME VIK TMIT Beszédtechnológia laboratórium, HILTI, ABB Robotics, Omron Electonics Kft. |
Specifikus EKG jellemzők analízise, intelligens jelkezelés | SZTE-TTIK, Kísérleti Fizika Tanszék, SZTE-ÁOK, Farmakológiai és Farmakoterápiai Intézet, SZTE ÁOK, Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Intézet, SZTE-ÁOK, II. Belklinika és Kardiológiai Központ, Richter Gedeon Nyrt. |
Infokommunikációs hálózatok algoritmusai és virtuális 3D alkalmazások fejlesztése | BME Hiradástechnikai Tsz, ChipCAD Kft., PannonCAD rendszerház, Virtual Realities Inc., eMagin Corp |
A mikroelektronika új elemei és azok alkalmazástechnikája | HT_Eurep Kft., ChipCAD Kft., BMF KVK, BMF BGK, VE Automatizálási Tanszék, HT - Eurep Kft., Microdis Electronics Kft., Advantech Magyarország Kft., Polónyi Művek Kft., ELEKTRO-KOR Kft., Forrás elektronika, CODIX Kereskedelmi Kft., GLOBAL FOCUS Kft., CONRAD Vevőszolgálat Szinker Kft., LOMEX Vegyesipari és Kereskedelmi Kft., Lattice Semiconductor Corp. USA, DISTRELEC GmbH Wien |
Porszívóhatásfok-mérő automatikus berendezés kifejlesztése | ELECTROLUX Lehel Hűtőgépgyár Kft. |
Bizonytalanság kezelése többváltozós folyamatokban | CARISMA, The Centre for the Analysis of Risk and Optimisation Modelling Applications, School of Information Systems, Computing and Mathematics, Brunel University, West London |
Fuzzy modell-identifikáció és szabály-interpoláció alapú következtetés | Miskolci Egyetem, Általános Informatikai Tanszék, Budapesti Műszaki és Közgazdasági Egyetem Távközlési és Médiainformatikai Tanszék. A kutatásban együttműködő külföldi intézmények: Murdoch University, School of Information Technology, Perth, Ausztrália Sri Venkateswara College of Engineering, Sriperumbudur, Tamilnadu, India |
Forgácsolási folyamatok vizsgálata és modellezése kutatás | University of Osijek, Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod |
A szoftverfejlesztés-oktatás eredményességének javítása és a vizuális módszerek bevezetésének hatása | Miskolci Egyetem, Általános Informatikai Tanszék, ELTE IK, SZTE Neveléstudományi Intézet, KF TFK |
Optikai mérések és számolások | Szegedi Tudományegyetem Optika Tanszék, MTA Szilárdtestfizikai és Optikai Kutatóintézet (Budapest) |
KUTATÁSI TÉMA | EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK |
Nagy hatékonyságú összetett biokontroll készítmények kifejlesztése a zöldség- és gombatermesztésben előforduló patogén mikroorganizmusok ellen | Flóratom Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Szeged, Csárda-Agro Zöldségtermelő Értékesítő Szövetkezet Mezőberény, Kun-Trade Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szállítmányozási Kft. Lajosmizse, Szegedi Tudományegyetem, Szent István Egyetem Gödöllő |
Vándorfólia sátorral kapcsolatos kutatás | KITE Zrt. |
Szilva alany vizsgálat | Budapesti Corvinus Egyetem |
Dél-Alföldi kertészeti és élelmiszeripari hungarikum termékek marketing strtégiájának és fogyasztó magatartásának vizsgálata |
AMC, FVM, Bács-Kiskun Megyei Agrárkamara, Kaposvári Egyetem, Budapesti Corvinus Egyetem, hungarikum termékeket előállító vállalkozások |
Kertészeti ágazatoknál alkalmazható marketing eszközök alkalmazásának vizsgálata |
KUTATÁSI TÉMA | EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK |
Tizenévesek olvasási nehézségei | ADORE nemzetközi projekt |
Kontinuitás az általános iskolai nyelvoktatásban | Freiburgi PH, Heidelbergi PH, Zürichi PH, Bécsi PH, Malmői PH, Alkalai Egyetem, Toulous-i IUFM |
CulTiFoLa CLIL-módszer az általános iskolai nyelvoktatásban | Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar |
Ausztria és Magyarország között régen és ma | Osztrák Magyar Akció Alapítvány, Bécsi Egyetem, ELTE TÓFK |
Elítéltek alap-és funkcionális írásbeliséghez kapcsolódó képességeinek felmérése, fejlesztése a sikeres reszocializáció, munkaerő-piaci érvényesülés érdekében |
Kodolányi János Főiskola |